Kierowcy parkujący w SPP w Gliwicach, mogą skorzystać z mobilnych płatności za postój w SPP. W Gliwicach działają aplikacje: moBILET, Pango i SkyCash, które stanowią wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów parkingowych.
Dają kierowcom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup. Aplikacje mobilne dają także możliwość przedłużenia ważności biletu parkingowego z dowolnego miejsca w zależności od potrzeby. Nie trzeba przerywać spotkania, rezygnować z kolejki do lekarza, wystarczy dokonać dodatkowej opłaty przez telefon. Można również skorzystać z opcji płatności za realny czas parkowania.

Systemy są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu. Rozwiązanie Pango posiada również dodatkową funkcję opłacenia miejsca parkingowego poprzez wysłanie z telefonu krótkiej wiadomości SMS.

Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET?
image001

Prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną lub na www.mobilet.pl
Na smartfony aplikacja pobierana jest poprzez platformę danego systemu operacyjnego.

Użytkownicy tradycyjnych aparatów telefonicznych:
– użytkownik wypełnia elektroniczny formularz,
– system automatycznie wykrywa i weryfikuje posiadany aparat,
– zostaje przypisany indywidualny numer rachunku rozliczeniowego,
– klient otrzymuje spersonalizowaną aplikację moBILET bezpośrednio na swój telefon.

Rozpoczęcie parkowania – procedura aktywacji biletu parkingowego:
– uruchomienie aplikacji,
– wybór podstrefy oraz maksymalnego okresu ważności biletu,
– zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o rozpoczęciu –
parkowania zostaje zapisana w bazie danych),
– kierowca otrzymuje potwierdzenie rozpoczęcia naliczania czasu postoju, w postaci
elektronicznego biletu parkingowego,
– bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej,
– zakończenie parkowania przed upływem zadeklarowanego czasu powoduje zwrot niewykorzystanych środków.

System moBILET nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.

Każdy kierowca, który zdecydował się na skorzystanie z płatności mobilnej powinien umieścić w widocznym miejscu w pojeździe jeden z dostępnych wzorów plakietki. Ułatwi to kontrolującym weryfikację dokonania opłaty.

Pobierz winietę moBILET

image002

PANGO – krok po kroku

980521_926636920786139_2963259545522282256_o
Płać za realny czas postoju, korzystaj z podglądu wolnych miejsc parkingowych, przedłużaj parkowanie w dowolnym momencie, nie biegaj do parkomatu, i nie martw się o drobne :). Aplikacja PANGO dzięki funkcji START/STOP daje możliwość płacenia za faktyczny czas parkowania pojazdu.

Jak to działa:
– aby rozpocząć parkowanie, pobierz aplikację Pango zgodną z systemem zainstalowanym na Twoim smartfonie / tablecie,
– aktywuj konto,
– wybierz metodę doładowania konta (przelew elektroniczny, karta), możliwa opcja automatycznego pobierania środków.

Rozpoczęcie parkowania:
– uruchomienie aplikacji,
– wybranie podstrefy A lub B,
– wybranie przycisku START, aby rozpocząć naliczanie opłaty,
– oznaczenie pojazdu identyfikatorem PANGO.

identyfikator-pango-1
Wyślij SMSa na numer 4321 o treści: Pango start m Gliwice s A albo B). Zakończ parkowanie wysyłając z zarejestrowanego w systemie Pango telefonu komórkowego pod numer 4321 SMSa o następującej treści: Pango stop.

SkyCash

Działająca w ramach SkyCash usługa mobiParking jest już dostępna w blisko 60 polskich miastach. Rozwiązanie obejmuje swoim zasięgiem ponad 90 proc. wszystkich stref płatnego parkowania w kraju i oferuje funkcję płacenia za faktyczny czas parkowania, z której obecnie korzysta większość użytkowników systemu.

SkyCash rozwija sieć mobilnych płatności za parkowanie od końca 2011 roku, zapewniając kierowcom wygodną formę regulowania należności przy użyciu telefonów komórkowych. System eliminuje takie uciążliwe czynności, jak przewidywanie czasu postoju, szukanie parkomatu, czy wracanie do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy. Aplikacja mobilna daje trzy metody parkowania: na czas, za kwotę (jak w klasycznych parkomatach) oraz Start/Stop, którą wybiera blisko 80 proc. użytkowników mobiParking. Decyduje o tym przede wszystkim wygoda oraz możliwość płacenia wyłącznie za faktyczny czas postoju, z dokładnością, co do minuty. Wystarczy wysiadając z auta uruchomić aplikację w telefonie i rozpocząć parkowanie, a po powrocie zatrzymać je jednym dotknięciem ekranu.

moBiLET – www.mobilet.pl
Pango – www.pango.pl
SkyCash – www.skycash.com