
Tymczasowe zasady wydawania „Abonamentu i Ryczałtu wielodniowego z domu”
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz.374), w celu zapewnienia na terenie Miasta Gliwice monitorowania zagrożenia związanego z rozprzestrzenianiem się zakażenia wirusem SARS-CoV-2, Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach wprowadza możliwość wydania zdalnie „e-Abonamentu”. W celu dokonania formalności związanych z uzyskaniem „Abonamentu mieszkańca” oraz „Ryczałtu wielodniowego” należy wysłać wniosek drogą elektroniczną na adres mailowy skrzynki Operatora SPP w Gliwicach: kontakt@parkowaniegliwice.pl bądź bezpośrednio do Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP.
Wniosek o „Abonament mieszkańca”
- Na adres mailowy: kontakt@parkowaniegliwice.pl mieszkaniec zameldowany w SPP wysyła wniosek (oświadczenie) o wydanie abonamentu, zawierający dane osobowe – imię, nazwisko i adres zameldowania, a także skan wszystkich niezbędnych dokumentów wymaganych do uzyskania „Abonamentu mieszkańca”.
- Do wniosku o wydanie abonamentu należy dołączyć skany/ zdjęcia poniższych dokumentów:
- podpisanego oświadczenia (wzór nr 1 – pobierz oświadczenie),
- obydwu stron dowodu rejestracyjnego właściciela pojazdu,
w przypadku pojazdów użytkowanych:
- umowy leasingowej na osobę fizyczną,
- umowy najmu długoterminowego leasing mobilny zawarty przez najemcę z firmą wynajmującą pojazdy,
- umowy kredytowej zawartej z bankiem,
- umowy użyczenia zawartej z pracodawcą.
- Po zweryfikowaniu poprawności dokumentów, Operator SPP wskaże dane do dokonania płatności w wysokości 120 zł (opłata roczna). W przypadku zameldowania czasowego opłata zostanie naliczona proporcjonalnie.
- Po zaksięgowaniu środków na koncie, „Abonament mieszkańca” zostanie aktywowany.
Informujemy, iż w przypadku nie zaksięgowanych środków we wskazanym przez Państwa terminie, E- abonament zostanie uruchomiony w kolejnych dniach roboczych. Operator powiadomi o możliwości korzystania z E-abonamentu.
- Abonament wydany drogą elektroniczną jest widoczny dla kontrolerów w systemie on-line.
Po ponownym otwarciu Punktu Obsługi Klienta wszystkie osoby, które otrzymają abonament drogą elektroniczną, będą zobowiązane do stawienia się osobiście w biurze Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Bojkowskiej 37P w Gliwicach w celu okazania oryginałów niezbędnej dokumentacji i potwierdzenia tożsamości. Wnioskodawca otrzyma wówczas winietę na pojazd.
Wniosek o „Ryczałt wielodniowy”
- Na adres mailowy: kontakt@parkowaniegliwice.pl zainteresowany wysyła wniosek o wydanie „Ryczałtu wielodniowego” ze wskazaniem terminu obowiązywania danego ryczałtu na dany pojazd (wzór nr 2 – pobierz oświadczenie). Przypominamy, iż opłata dzienna w strefie: „A” wynosi: 20,00 zł, „B” 10,00 zł.
- Na podstawie wniosku złożonego mailowo, Operator SPP wskaże dane do dokonania płatności.
- Po zaksięgowaniu środków na koncie, „Ryczałt wielodniowy” zostanie aktywowany. Informujemy, iż w przypadku nie zaksięgowanych środków we wskazanym przez Państwa terminie, E- ryczałt zostanie uruchomiony w kolejnych dniach roboczych na okres odpowiadającej wpłaconej kwoty. Operator powiadomi o możliwości korzystania z E-ryczałtu.
- „Ryczałt wielodniowy” wydany drogą elektroniczną jest widoczny dla kontrolerów w systemie on-line.