Jak przedłużyć czas postoju w SPP? Filmowa instrukcja

W urządzeniach wielofunkcyjnych PIAP obsługujących strefę płatnego parkowania została niedawno uruchomiona opcja przedłużenia czasu parkowania pojazdu.
Po wpisaniu numeru rejestracyjnego pojazdu, użytkownik wybiera, czy chce przedłużyć czas parkowania pojazdu i dokupić bilet, czy dokonać nowej transakcji. Użytkownik ma możliwość dokupienia biletu w każdym parkomacie tej samej podstrefy, a nie tylko w tym, w którym dokonał pierwszego zakupu.

W przypadku przedłużenia aktualnego biletu system przeanalizuje dane, czy pod wskazanym numerem rejestracyjnym istnieje aktualny bilet. Jeśli taki bilet zostanie odnaleziony w bazie danych, wówczas transakcja dokupienia czasu rozpocznie się od godziny, do której został zakupiony poprzedni bilet. Przykładowo jeśli użytkownik zapłacił za godzinę parkowania i chce opłacić kolejną zapłaci za nią jak za drugą godzinę według cennika.

Jeśli bilet dla podanego numeru rejestracyjnego nie zostanie odnaleziony, a może to być spowodowane:
– Błędnym wpisem numeru rejestracyjnego
– Upłynięciem czasu poprzedniego biletu
– Próbą dokupienia biletu w urządzeniu innej podstrefy
użytkownik zostanie wówczas poinformowany komunikatem na ekranie: „Nie ma możliwości dokupienia biletu dla tej rejestracji. Rozpocznie się transakcja standardowa”. Wówczas trzeba zakupić nowy bilet.

Co ważne jeśli urządzenie z różnych względów nie wydało biletu, to można pobrać go w dowolnym PIAP-ie, podając numer rejestracyjny pojazdu.