Kierowcy parkujący w SPP w Gliwicach, mogą skorzystać z mobilnych płatności za postój w SPP. W Gliwicach działają aplikacje: moBILET, AnyPark, SkyCash i mPay, które stanowią wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów parkingowych.

Dają kierowcom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup. Aplikacje mobilne dają także możliwość przedłużenia ważności biletu parkingowego z dowolnego miejsca w zależności od potrzeby. Nie trzeba przerywać spotkania, rezygnować z kolejki do lekarza, wystarczy dokonać dodatkowej opłaty przez telefon. Można również skorzystać z opcji płatności za realny czas parkowania.

Systemy są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu. Rozwiązanie AnyPark posiada również dodatkową funkcję opłacenia miejsca parkingowego poprzez wysłanie z telefonu krótkiej wiadomości SMS.

 


 

Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET?
image001

Prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną lub na www.mobilet.pl
Na smartfony aplikacja pobierana jest poprzez platformę danego systemu operacyjnego.

Użytkownicy tradycyjnych aparatów telefonicznych:
– użytkownik wypełnia elektroniczny formularz,
– system automatycznie wykrywa i weryfikuje posiadany aparat,
– zostaje przypisany indywidualny numer rachunku rozliczeniowego,
– klient otrzymuje spersonalizowaną aplikację moBILET bezpośrednio na swój telefon.

Rozpoczęcie parkowania – procedura aktywacji biletu parkingowego:
– uruchomienie aplikacji,
– wybór podstrefy oraz maksymalnego okresu ważności biletu,
– zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o rozpoczęciu parkowania zostaje zapisana w bazie danych),
– kierowca otrzymuje potwierdzenie rozpoczęcia naliczania czasu postoju, w postaci
elektronicznego biletu parkingowego,
– bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej,
– zakończenie parkowania przed upływem zadeklarowanego czasu powoduje zwrot niewykorzystanych środków.

System moBILET nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.

Każdy kierowca, który zdecydował się na skorzystanie z płatności mobilnej powinien umieścić w widocznym miejscu w pojeździe jeden z dostępnych wzorów plakietki. Ułatwi to kontrolującym weryfikację dokonania opłaty.

Pobierz winietę moBILET

image002


ANYPARK (dawniej PANGO) – krok po kroku

Opłata za parkowanie z aplikacją ANYPARK (dawniej PANGO)

Aplikacja mobilna ANYPARK to zmodernizowana wersja aplikacji Pango, która umożliwia szybkie parkowanie pojazdu przy użyciu urządzeń mobilnych, bez konieczności korzystania z parkomatu. Bezpiecznie, wygodnie i bezgotówkowo. Aby korzystać z ANYPARK, wystarczy zarejestrować się przy użyciu numeru telefonu, dodać kierowcę lub kierowców, pojazd lub pojazdy, a także wybrać metodę płatności:

  • doładowanie konta przedpłaconego tzw. wirtualna portmonetka w systemie ANYPARK za pomocą karty płatniczej, płatności BLIK lub przelewu na rachunek bankowy;
  • płatność w formie abonamentu doliczonego do rachunku za telefon komórkowy (np. miesięcznego);
  • bezpośrednie obciążenie karty płatniczej.

Aplikacja umożliwia obsługiwanie kont osobistych oraz dla przedsiębiorców.

Osoby, które nie posiadają smartfona mogą po rejestracji przez stronę www.AnyPark.pl zlecać parkowanie za pomocą komend SMS, samodzielnie uruchamiać sesję parkingową w Portalu pod adresem www.AnyPark.pl (po uprzednim zalogowaniu się na konto Użytkownika) lub dzwoniąc pod numer 222 700 100.

Pojazd kierowcy, który korzysta z ANYPARK może być oznaczony plakietką lub kartką z napisem ANYPARK pozostawioną za przednią szybą pojazdu. Honorowane są także plakietki z logo PANGO. Naklejkę można wydrukować samodzielnie pod tym odnośnikiem lub odebrać w Biurze Strefy Płatnego Parkowania.

ANYPARK przygotowało specjalną ofertę dla użytkowników gliwickiej strefy płatnego parkowania. Pierwsze ciągłe 3 godziny parkowania po wpisaniu kodu „START” po rejestracji w systemie będą dla kierowców za darmo (promocja dotyczy tylko nowych klientów ANYPARK).

Dodatkowo, zachęcamy z zapoznaniem się z pakietem ANYPARK+ oferującym szereg dodatkowych udogodnień dotyczących parkowania. Szczegóły w aplikacji ANYPARK.

Pobierz darmową aplikację ANYPARK i spokojnie załatwiaj sprawy na mieście!
Pamiętaj: Zawsze upewnij się, czy dana strefa lub parking jest obsługiwana przez ANYPARK (dawniej PANGO).

Dowiedz się więcej o aplikacji ANYPARK

Przewodnik po mobilnej aplikacji AnyPark

 


 

SkyCash

Działająca w ramach SkyCash usługa mobiParking jest już dostępna w blisko 60 polskich miastach. Rozwiązanie obejmuje swoim zasięgiem ponad 90 proc. wszystkich stref płatnego parkowania w kraju i oferuje funkcję płacenia za faktyczny czas parkowania, z której obecnie korzysta większość użytkowników systemu.

SkyCash rozwija sieć mobilnych płatności za parkowanie od końca 2011 roku, zapewniając kierowcom wygodną formę regulowania należności przy użyciu telefonów komórkowych. System eliminuje takie uciążliwe czynności, jak przewidywanie czasu postoju, szukanie parkomatu, czy wracanie do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy. Aplikacja mobilna daje trzy metody parkowania: na czas, za kwotę (jak w klasycznych parkomatach) oraz Start/Stop, którą wybiera blisko 80 proc. użytkowników mobiParking. Decyduje o tym przede wszystkim wygoda oraz możliwość płacenia wyłącznie za faktyczny czas postoju, z dokładnością, co do minuty. Wystarczy wysiadając z auta uruchomić aplikację w telefonie i rozpocząć parkowanie, a po powrocie zatrzymać je jednym dotknięciem ekranu.

 


Wygodne parkowanie z aplikacją mPay

Wygodne parkowanie z aplikacją mPay

Darmowa aplikacja mPay umożliwia użytkownikom wygodnie i szybko uregulować należność za postój auta w strefach płatnego parkowania w blisko 80 miastach w Polsce, w tym również w Gliwicach. Jej użytkownicy nie muszą szukać parkomatu, wracać do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy i z góry przewidywać czas postoju. Zakup biletu trwa kilka sekund i można to zrobić, nie wychodząc z samochodu.
Korzystając z aplikacji mPay płacimy za faktyczny czas parkowania. Dużym udogodnieniem dla kierowców jest możliwość zdalnego przedłużania postoju, dzięki czemu nie trzeba przerywać spotkania, zakupów lub załatwiania ważnych spraw.

Żeby opłacić postój przy użyciu komórki, wystarczy uruchomić aplikację mPay, wejść do w zakładkę „Produkty i usługi” i kliknąć kafelek „Parkowanie”. Wybrać miasto i strefę parkowania, dodać nasz pojazd. Dostępne są trzy sposoby opłacania parkowania: na określony czas, za wybraną kwotę lub w systemie Start-Stop, z możliwością zatrzymania naliczania opłaty w dowolnie wybranym momencie.

Przed rozpoczęciem korzystania z usługi warto oznaczyć pojazd bezpłatnym identyfikatorem, którego wzór do wydruku można pobrać na stronie www.mPay.pl