Osoby fizyczne, o których mowa w §3 ust. 1 Uchwały Rady Miasta Gliwice mogą uzyskać „Abonament mieszkańca”, który uprawnia do parkowania w granicach strefy płatnego parkowania (SPP) w Gliwicach. Warunkiem nabycia „Abonamentu mieszkańca” jest przedłożenie przez osobę wnioskującą w Biurze Obsługi Strefy Płatnego Parkowania w Gliwicach następujących dokumentów:
1.DOKUMENT TOŻSAMOŚCI – dowód osobisty,
2.DOWÓD REJESTRACYJNY pojazdu z wpisem własności lub współwłasności,
a w przypadku pojazdów użytkowanych (poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii tej umowy):
- UMOWA LEASINGU na osobę fizyczną,
- UMOWA NAJMU DŁUGOTERMINOWEGO, tzw. leasing mobilny zawarty przez najemcę z firmą wynajmującą pojazdy,
- UMOWA KREDYTOWA zawartej z bankiem,
- UMOWA UŻYCZENIA zawarta z pracodawcą.
Kupujący „Abonament mieszkańca” ma obowiązek każdorazowo okazać komplet ww. dokumentów.
Zgodnie z zapisami aktu prawnego:
- Zameldowany czasowo mieszkaniec uzyska abonament tylko na ten okres; opłata zostanie naliczona proporcjonalnie, nie mniej niż za pełny miesiąc. Roczna opłata wynosi 120,00 zł, drugi pojazd wnioskującego wynosi 300,00 zł
- „Abonament mieszkańca” osoby zameldowanej w podstrefie „A” obowiązuje w podstrefie „A” i „B”, natomiast abonament osoby zameldowanej w podstrefie „B” obowiązuje tylko w podstrefie „B”.
- „Abonament mieszkańca” wydawany jest wyłącznie na dwa pojazdy na jeden lokal mieszkalny.
Zwrot opłaty za „Abonament mieszkańca” przed upływem jej ważności następuje na wniosek właściciela (zwrot winiety). Wniosek-zwrot abonamentu