Gliwice parkują ze SkyCash

Od 1 sierpnia 2017 roku, w Gliwicach będzie można wygodnie opłacić parkowanie samochodu za pomocą telefonu komórkowego.

Działająca w ramach SkyCash usługa mobiParking jest już dostępna w blisko 60 polskich miastach. Rozwiązanie obejmuje swoim zasięgiem ponad 90 proc. wszystkich stref płatnego parkowania w kraju i oferuje funkcję płacenia za faktyczny czas parkowania, z której obecnie korzysta większość użytkowników systemu.

SkyCash rozwija sieć mobilnych płatności za parkowanie od końca 2011 roku, zapewniając kierowcom wygodną formę regulowania należności przy użyciu telefonów komórkowych. System eliminuje takie uciążliwe czynności, jak przewidywanie czasu postoju, szukanie parkomatu, czy wracanie do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy. Aplikacja mobilna daje trzy metody parkowania: na czas, za kwotę (jak w klasycznych parkomatach) oraz Start/Stop, którą wybiera blisko 80 proc użytkowników mobiParking. Decyduje o tym przede wszystkim wygoda oraz możliwość płacenia wyłącznie za faktyczny czas postoju, z dokładnością, co do minuty. Wystarczy wysiadając z auta uruchomić aplikację w telefonie i rozpocząć parkowanie, a po powrocie zatrzymać je jednym dotknięciem ekranu.
– Cieszy nas fakt, że Gliwice trafiają na naszą parkingową mapę. SkyCash pozwala płacić za realny czas parkowania dzięki funkcji Start/Stop, którą wybiera zdecydowana większość naszych użytkowników – mówi Piotr Bochenek, członek zarządu SkyCash. – Takiej funkcji nie oferują parkomaty, w których kierowcy muszą z góry zakładać ile czasu zajmie im postój i w razie potrzeby wracać do samochodu, żeby wykupić dodatkowe minuty – dodaje Bochenek.

mobiParking pozwala na kilka metod realizowania płatności: aplikację mobilną, szybkie kody (USSD i IVR) oraz wiadomości SMS.

Aplikacja mobilna dodatkowo pozwala na przedłużanie parkowania oraz kontrolę nad wydatkami od momentu rozpoczęcia postoju. Podpowiada także, jakie opłaty obowiązują w danym mieście.

– Rozwiązanie ma wiele zalet i jest znakomitą alternatywą dla tradycyjnego biletu. Aplikacja mobilna nie zmusza kierowców do posiadania gotówki w portfelu, stania przy parkomacie, a warunki atmosferyczne nie zawsze temu też sprzyjają. W gliwickiej strefie płatnego parkowania od września ubiegłego roku obserwujemy systematyczny wzrost korzystania z tej formy płatności przez kierowców. Posiadanie smartfona jest już dzisiaj powszechne, a korzystanie z mobilnych aplikacji zupełnie czymś naturalnym i oczywistym. Wprowadzana nowa aplikacja płatności CkyCash jest doskonałym spełnieniem oczekiwań mobilnych kierowców parkujących w Gliwicach – mówi Mariusz Kopeć, rzecznik prasowy Śląskiej Sieci Metropolitalnej, operatora Strefy Płatnego Parkowania.

Jednocześnie przypominamy, że w SPP w Gliwicach można korzystać również z aplikacji moBilet oraz Pango.