Mobilna płatność w Strefie Płatnego Parkowania w Gliwicach
Już od 12 września kierowcy w Gliwicach, mogą skorzystać z nowej formy wnoszenia opłat w Strefie Płatnego Parkowania. W tym dniu startują dwa systemy: moBILET i Pango, które stanowią wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów parkingowych.
Dają kierowcom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup. Aplikacje mobilne dają także możliwość przedłużenia ważności biletu parkingowego z dowolnego miejsca w zależności od potrzeby. Nie trzeba przerywać spotkania, rezygnować z kolejki do lekarza, wystarczy dokonać dodatkowej opłaty przez telefon. Można również skorzystać z opcji płatności za realny czas parkowania.
Systemy są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu. Rozwiązanie Pango posiada również dodatkową funkcję opłacenia miejsca parkingowego poprzez wysłanie z telefonu krótkiej wiadomości SMS.
Aby rozpropagować nową firmę płatności przez najbliższe dni kontrolerzy będą rozdawać ulotki informujące o udogodnieniu, aby jak najwięcej kierowców korzystających ze Strefy Płatnego Parkowania w Gliwicach mogło skorzystało z udogodnienia.
Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET?
Prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną lub na www.mobilet.pl
Na smartfony aplikacja pobierana jest poprzez platformę danego systemu operacyjnego.
Użytkownicy tradycyjnych aparatów telefonicznych:
użytkownik wypełnia elektroniczny formularz,
system automatycznie wykrywa i weryfikuje posiadany aparat,
zostaje przypisany indywidualny numer rachunku rozliczeniowego,
klient otrzymuje spersonalizowaną aplikację moBILET bezpośrednio na swój telefon.
Rozpoczęcie parkowania – procedura aktywacji biletu parkingowego:
uruchomienie aplikacji,
wybór podstrefy oraz maksymalnego okresu ważności biletu,
zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o rozpoczęciu parkowania zostaje zapisana w bazie danych),
kierowca otrzymuje potwierdzenie rozpoczęcia naliczania czasu postoju, w postaci
elektronicznego biletu parkingowego,
bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej,
zakończenie parkowania przed upływem zadeklarowanego czasu powoduje zwrot niewykorzystanych środków.
System moBILET nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.
Każdy kierowca, który zdecydował się na skorzystanie z płatności mobilnej musi umieścić w widocznym miejscu w pojeździe jeden z dostępnych wzorów plakietki. Ułatwi to kontrolującym weryfikację dokonania opłaty.
Pobierz winietę moBILET
PANGO – krok po kroku
Płać za realny czas postoju, korzystaj z podglądu wolnych miejsc parkingowych, przedłużaj parkowanie w dowolnym momencie, nie biegaj do parkomatu, i nie martw się o drobne :). Aplikacja PANGO dzięki funkcji START/STOP daje możliwość płacenia za faktyczny czas parkowania pojazdu.
Jak to działa:
aby rozpocząć parkowanie, pobierz aplikację Pango zgodną z systemem zainstalowanym na Twoim smartfonie / tablecie,
aktywuj konto,
wybierz metodę doładowania konta (przelew elektroniczny, karta), możliwa opcja automatycznego pobierania środków.
Rozpoczęcie parkowania:
uruchomienie aplikacji,
wybranie podstrefy A lub B,
wybranie przycisku START, aby rozpocząć naliczanie opłaty,
oznaczenie pojazdu identyfikatorem PANGO.
Wyślij SMSa na numer 4321 o treści: Pango start m Gliwice s A albo B). Zakończ parkowanie wysyłając z zarejestrowanego w systemie Pango telefonu komórkowego pod numer 4321 SMSa o następującej treści: Pango stop.