Mobilne płatności za parkowanie
Śląska Sieć Metropolitalna, operator Strefy Płatnego Parkowania zachęca do korzystania z mobilnej płatności za parkowanie w Gliwicach. Płacąc przez telefon jest szybciej, wygodniej i… taniej! By skorzystać z takiego rozwiązania wystarczy smartfon, darmowa aplikacja i dostęp do internetu.
Zostawiając samochód w Strefie Płatnego Parkowania w Gliwicach, zamiast po portfel, wystarczy sięgnąć po smartfona. Opłatę można wnieść przy pomocy jednego z trzech dostępnych systemów: moBILET, Skycash lub Pango. Aplikacje te są bezpłatne i łatwe w obsłudze.
Jak wynika z naszych statystyk, przez pierwsze półrocze 2019 r. w Strefie Płatnego Parkowania wykonano ponad 873549 opłat za postój, z czego co 4 transakcja była przeprowadzona przy wykorzystaniu aplikacji. Analogicznie, w tym samym czasie w roku 2018, telefonu do zapłaty za parkowanie użyto 165 tys. razy. To pokazuje duży wzrost popularności aplikacji wśród kierowców.
Jedna aplikacja – wiele możliwości
Wystarczy zainstalować wybraną aplikację na swoim smartfonie, zarejestrować się, podać numer rejestracyjny pojazdu, zasilić konto i już można parkować. Systemy pozwalają kierowcom kupić bilet zawsze i wszędzie, bez konieczności szukania parkomatu i gotówki. To nie koniec zalet płatności on-line. Aplikacje mobilne dają także możliwość przedłużenia ważności biletu parkingowego w dowolnym momencie.
Również możemy skrócić czas parkowania, czego nie jesteśmy w stanie dokonać, korzystając z tradycyjnej płatności w parkomacie. Jeśli opłaciliśmy godzinę, a opuszczamy strefę wcześniej, wystarczy wybrać w aplikacji opcje „zakończ”. Wtedy system automatycznie przeliczy realny czas parkowania, a nadpłatę zwróci na nasze konto.
Brak biletu to nie problem
Jeśli nie posiadamy papierowego potwierdzenia uiszczenia opłaty, uspokajamy. Kontrolerzy w gliwickiej Strefie Płatnego Parkowania wyposażeni są w specjalne urządzenia elektroniczne pracujące w trybie on-line. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego auta, otrzymują informację czy postój jest opłacony, czy nie.