Płać mobilnie za postój w SPP
Od połowy września 2016 r. kierowcy w Gliwicach mogą płacić za postój w Strefie Płatnego Parkowania za pomocą telefonu.
Ta nowoczesna i wygodna forma płatności ma coraz więcej zwolenników – w pierwszym kwartale tego roku systemy zarejestrowały w Gliwicach 31 tys. transakcji płatniczych wykonanych za pomocą komórek.
Płacenie za parkowanie przez telefon jest przede wszystkim wygodne. Nie zawsze mamy w portfelu gotówkę, a podczas dokonywania transakcji telefonicznych w formie przelewów bankowych, nie jest ona potrzebna. Można też skorzystać z karty kredytowej czy ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową (lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej). Kolejny plus to możliwość płacenia o każdej porze dnia i nocy, bez konieczności szukania parkomatu, przerywania spotkania czy rezygnacji z kolejki u lekarza. Aplikacje mobilne umożliwiają też przedłużenie ważności biletu parkingowego i zapłacenia za realny czas parkowania – jeśli zakończymy parkowanie przed upływem zadeklarowanego czasu niewykorzystane środki zostaną zwrócone. Nic dziwnego, że nowoczesna forma płatności cieszy się coraz większą popularnością wśród kierowców.
– Rozwiązanie ma wiele zalet i jest znakomitą alternatywą dla tradycyjnego biletu. Aplikacja mobilna nie zmusza kierowców do posiadania gotówki w portfelu, stania przy parkomacie, powrotu z wydrukiem do samochodu, by umieścić go za przednią szybą, wreszcie pilnowania czasu który się opłaciło. Od stycznia do marca dokonano w strefie płatnego parkowania ok. 403 500 transakcji z czego 5,5% to płatności mobilne. Aplikacja Pango od stycznia do końca marca zarejestrowała 3 4 tysiące operacji płatniczych. Aplikacja MoBilet odnotowała blisko 27 tys. operacji płatniczych – wylicza Mariusz Kopeć, rzecznik prasowy Śląskiej Sieci Metropolitalnej, operatora Strefy Płatnego Parkowania.
W sumie, w ciągu trzech miesięcy od wprowadzenia tego rozwiązania obydwa systemy zarejestrowały 31 tys. transakcji płatniczych. Średni czas parkowania przy płatnościach mobilnych wyniósł 1 godzinę i 20 minut.
To proste!
Systemy MoBilet i Pango są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych zarówno dla numerów z abonamentem, jak i na kartę. Aplikacja jest bezpłatna. Można ją pobrać ze strony internetowej www.mobilet.pl. Na smartfony aplikacja pobierana jest poprzez platformę danego systemu operacyjnego. W przypadku telefonów tradycyjnych, użytkownik wypełnia elektroniczny formularz, system automatycznie wykrywa i weryfikuje posiadany aparat, zostaje przypisany indywidualny numer rachunku rozliczeniowego, klient otrzymuje spersonalizowaną aplikację MoBilet bezpośrednio na swój telefon.