Występują usterki PIAP-ów. Monitorujemy sytuację
Mija pierwszy tydzień od uruchomienia systemu płatnego parkowania w centrum Gliwic. Śląska Sieć Metropolitalna, jako operator odpowiedzialny za obsługę SPP, monitoruje system informatyczny oraz pracę 103 urządzeń wielofunkcyjnych PIAP.
Codzienne przeglądy pracy parkomatów wykonywane przez pracowników Śląskiej Sieci Metropolitalnej wykazują szereg wad i nieprawidłowości. Od 3 sierpnia otrzymaliśmy od kierowców ponad 300 zgłoszeń o błędach występujących w parkomatach lub o niedziałających urządzeniach.
Wszystkie usterki zgłaszane na numer infolinii 509 002 500 lub na telefony biura obsługi SPP są niezwłocznie przekazywane do wykonawcy, który odpowiada za prawidłową pracę urządzeń, a w razie usterki zobowiązany jest do niezwłocznego jej usunięcia.
Każda uzyskana informacja o wadliwie działającym urządzeniu lub jego wyłączeniu pozwala nam również kierować w konkretne lokalizacje kontrolerów SPP, którzy informują kierowców o problemach technicznych jakie wystąpiły w urządzeniach.
Ponadto przypominamy, że przypadku poprawnie działających parkomatów obsługujących SPP, kierowca ma obowiązek do uiszczenia opłaty za parkowanie pojazdu, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Wobec powstałych problemów technicznych prosimy wszystkich użytkowników o wyrozumiałość.