Czy trzeba mieć naklejkę informującą o płatnościach mobilnych?

Często pytacie nas Państwo czy płacąc za postój mobilnie (przy użyciu aplikacji MoBilet, Pango lub SkyCash) muszą posiadać Państwo naklejkę na szybie informującą o tym sposobie uiszczania opłaty. Więcej

Aplikacje mobilne w SPP coraz popularniejsze

W Gliwicach pierwsze mobilne płatności ruszyły we wrześniu ubiegłego roku za sprawą aplikacji PANGO i MoBilet.

A statystycznie wygląda to następująco:

  • od września do grudnia 2016r. dokonano w strefie płatnego parkowania ok. 403 500 transakcji z czego 5,2% to płatności mobilne.
  • natomiast od stycznia do czerwca wszystkich transakcji płatniczych przeprowadzono 795 250 z czego blisko 8,5% przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych. Ich wartość opiewa na kwotę prawie 153 tys. zł.

Jak widać aplikacje mobilne cieszą się coraz większą popularnością wśród kierowców parkujących w Gliwicach. Z analizy można również wskazać, że są to krótkie parkowania, a uiszczana kwota oscyluje w kwocie ok. 2 zł.

 

Ilość dokonanych opłat w Strefie Płatnego Parkowania Transakcje dokonane w parkomacie Transakcje dokonane przez aplikację MoBilet Transakcje dokonane przez aplikację Pango
XI – XII 2016 403 500 382500 18 000 3 000
   I – VI  2017 795 250 728 800 57 800 8 650

Przedłużenie abonamentu mieszkańca

W lipcu 2015 roku biuro Strefy Płatnego Parkowania wydało pierwsze abonamenty dla osób zameldowanych w SPP, uprawniające do parkowania pojazdów na miejscach postojowych w obrębie całej strefy. Więcej

Mapa strefy płatnego parkowania

Operator Strefy Płatnego Parkowania w Gliwicach udostępnia mapę SPP.

Na zielono zaznaczono podstrefę B, natomiast na czerwono podstrefę A.

Kliknij, aby powiększyć (pdf)